سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 68461



my dear
یکشنبه 94 شهریور 8 :: 1:56 عصر ::  نویسنده : مهرناز جوووووووووووووووووون       

 

اگر هنگام گذاشتن هویج در یخچال، سر آن را ببرید مدت بیشتری تازه می*ماند و پلاسیده نمی*شود . 

اگر مهمان دارید و می*خواهید چای شما زود آماده شود به اندازه یک استکان آب در کتری بریزید و بگذارید به جوش آید. وقتی جوشید با آن چای خود را دم کنید و سپس کتری را پرکنید تا بجوشد. وقتی جوش آمد، چای غلیظ به دست آمده را رقیق کنید. دیگر فرصت بیشتری برای دم کشیدن نیاز نخواهید داشت. 

خش*های ظروف بلوری را می*توانید با خمیر دندان صیقل داده و محو کنید. 

اگر آب گوشت را قبل از پخت بگیرید، هنگام پختن (بخصوص به شیوه بیفتک) کمتر سفت می*شود. 

اگر سوراخ*های بخار اتوی شما گرفته است، نصف استکان سرکه در آن بریزید و بگذارید یک شب بماند. 

تلفن خود را با محلول الکل تمیز کنید تا ضمن پاکیزگی، ضدعفونی نیز بشود و از میکروب*های منتقل شده توسط افرادی که با آن گفتگو کرده*اند در امان باشید. این کار را در مورد تلفن محل کار خود نیز می*توانید انجام دهید. 

اگر روی گوشت مخلوط سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید 2 ساعت بماند، ترد می*شود. 

اگر می*خواهید هنگام پخت، طعم گوجه فرنگی حفظ شود، به اندازه نصف قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید. 

اگر می*خواهید پوست گوجه فرنگی را بکنید، آن را در آب جوش بیندازید و سپس در آب یخ غوطه*ور کنید. اگر قبل از این کار با نوک چاقو شیارهایی روی پوست آن ایجاد کنید، براحتی پوست گوجه فرنگی جدا خواهد شد. 

اگر می*خواهید گل کلم هنگام پخت سفید و درخشان شود، هنگام پخت کمی شیر به آن اضافه کنید.

گذاشتن ظرف جوش شیرین در یخچال باعث می*شود که بوی بد یخچال از بین برود. 

با گذاشتن ساقه کرفس داخل کیسه نان، می*توانید مدت بیشتری آن را تازه نگه دارید.

اگر می*خواهید موز زمان بیشتری باقی بماند، باید آن را در فویل آلومینیومی پیچیده و در یخچال بگذارید. 

اگر می*خواهید مغز گردو سالم خارج شود، آن را یک شبانه*روز در آب نمک خیس کنید و سپس بشکنید.

 

استفاده های جدید و جالب از فویل های آلومینیومی


1- صاف کننده چروک های لباس: برای از بین بردن چروک های پارچه های ابریشمی، پشمی و ریون که نمی توان آنها را در معرض حرارت مستقیم قرار داد، یک ورق فویل را روی میز اتو بگذارید، سپس لباس را روی آن پهن کنید. با بخار اتو به سطح لباس، حرارت از 3 الی 4 اینچ (2/54 سانتی متر) بالای تار و پود پارچه عبور می کند. گرمای مرطوبی که از فویل به سطح لباس می خورد باعث برطرف شدن چین و چروک های لباس می شود.

2- برای واضح نشان دادن سینگال های تلویزیون: اگر دستگاه <دی وی دی> تان بالای تلویزیون یا برعکس، پایین تلویزیون قرار دارد و همچنین تصویر را واضح نشان نمی دهد، یک ورق فویل، مابین تلویزیون و دستگاه <دی وی دی> تان بگذارید تا این دو را از هم جدا کند.

3- جلوگیری از پاشیدن رنگ هنگام نقاشی و به عنوان نگهدارنده مواد از رنگ شدن : اگر خانه تان را نقاشی می کنید، برای اینکه دستگیره درها رنگی نشوند با آلومینیوم، آنها را ببندید. شکل بستن فویل، به شکل وسیله ای که به آن می بندید بستگی دارد.

4- جلوگیری از سوختن شیرینی: برای اینکه از سوختن شیرینی جلوگیری کنید، فویل را دورتا دور ظرف بپیچید تا حرارت را بشکند. فویلی به طول 25 اینچ انتخاب کنید، از طرف بلندی آن، آن را سه بار تا بزنید و دور تا دور ظرف بپیچید و انتهای فویل را با گیره یا کلیپس کاغذ، ببندید. در اواسط مراحل پخت شیرینی، فویل را از دور تا دور ظرف جدا کنید و بگذارید شیرینی بدون آن پخته شود.

5- تمیز کننده بلور و شیشه: برای تمیز کردن ظرف های بلور، از مایع ظرفشویی و فویل که به صورت توپ درآورده اید استفاده کنید. با این کار، ظرف ها پس از شستن بسیار تمیز می شوند.

6- فویل جهت منع از خشک شدن نان انواع پای برای جلوگیری از سوختن نان انواع پای در زمان پخت باید فویل را دور تا دور ظرف قرار داد تا حرارت را منحرف کرد.به این منظور یک تکه فویل را به سه قسمت تقسیم کرده و با گیره همانطور که در شکل می بینید محکم کنید وتا پخت نهایی منتظر بمانید.

7-فویل به عنوان کمک دهنده در کباب کردن برای متمرکز کردن حرارت و جلوگیری از فرار آن یک ورق از فویل را روی کباب پز برای 10 دقیقه قرار دهید.سپس آن را برداشته و شروع به کباب کردن میکنیم.

 

 




موضوع مطلب :